Sunday, May 30, 2010

Masihkah Ada Ruang

Sejenak ku terfikir...selama hidup ku jalani...pahala dan dosa...Berapakah Kuantiti setiap itu...

hatiku tersentak dengan bayangan DOSA itu lebih cenderung untuk diperkatakan...

Seketika ku tertannya..sejauh manakah keikhlasan yang aku pahatkan dalam setiap kebaikanku..

Aku..seolah-olah berada di alam fantasi...

Kekadang ku bermain dengan teloteh fikiran kotorku...dan kekadang ku melayari bahtera dalam lautan keduniaan...

Ku merasakan bahtera itu telah membawaku ke suatu destinasi yang kurang pasti..

Tapi...yang sebenarnya...aku tertipu..tertipu dengan segala kenikmtan sementara...

Aku cuba ...bangun untuk mara...tapi..Berjayakah aKu...

Aku akan terus Melangkah...namun...

MASIHKAH ADA RUANG..

Hatiku dengan tegas mendetikkan..

Selagi mana Niatku untuk berhijrah itu terpahat teguh beserta inti Keikhlasan...

Aku percaya...Aku mampu...MAMPU menerobos onak duri di hadapanku..

Ya ALLAH...Sematkan da Teguhkan Islam,Iman dan Ihsan dalam diriku..

Dan semoga Ku menjadi Antara Hamba2 Yang dijanjkan Syurga...

Amin...

No comments:

Post a Comment